
Sosyal medya kullanımında hem kamu hem de özel kuruluşlar Avrupa seviyesini yakaladı.
TUİK'in Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanımı Araştırmasının sonuçları açıklandı. Araştırmayla, 2015 yılında Türkiye'de 10 ve daha fazla kişinin çalıştığı şirketlerin yüzde 39'unun sosyal medya uygulamalarından yararlandığı ortaya çıktı. Bu oran Avrupa Birliğinin 28 ülkesinde de ortalama oranı oluşturuyor. TUİK'ten yapılan açıklamaya göre, aslında sosyal medya kullanımı şirketlerin başarılı, başarısız olmaları konusunda net bir şey ifade etmiyor. Örneğin sosyal medya kullanımının yüzde 64 ile en yüksek olduğu ülkenin, ekonomisi görece zayıf olan İrlanda olması da bunu gösteriyor. Ancak son dönemde sosyal medya uygulamalarından şirket faaliyetlerinde de yararlanıldığı bir gerçek. Verilere göre, seçilmiş ülkelerde en fazla sosyal medya uygulamasında İrlanda'yı Hollanda, Norveç, Danimarka, İngiltere, İsveç, Finlandiya, Belçika izliyor. Türkiye'de yüzde 39 olarak tespit edilen oran Almanya'da yüzde 38, Fransa'da yüzde 30 olarak tespit edildi. Yine araştırma sonuçlarına göre, şirketlerin kamu kuruluşları ile iletişimde interneti kullanım oranı 2014 yılında yüzde 81,4 oldu. İnternet ve sosyal medya kullanımı oranları şirketlerin büyüklük küçüklük durumuna göre de değişiyor. Araştırma sonuçlarına göre, 250 ve daha fazla çalışanı olan şirketlerin yüzde 96,2'si devlet ile işlerinde internet kullanırken, bu oran 50-249 çalışan arası firmalarda yüzde 92,5. 10-49 çalışanı olan işyerlerinde ise yüzde 78,6 oldu. Araştırma, şirketlerin başta vergi ve SSK primi ödemesi olmak üzere devlet kuruluşları ile olan ilişkilerinde internet kullanımının her yıl arttığını gösteriyor.
İşlerin yakında tamamen internet üzerinden yapılabileceği anlaşılıyor.
NOt: Bu yazı, Ekohaber'in 17 Mayıs tarihli sayısından alındı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder