9 Şubat 2017 Perşembe
Medya resmen çöküyor!
"Medya Takip Merkezi" (MTM), Türkiye'de gazete, televizyon ve (artık) internet dahil medyayı izlemesi ile bilinen bir kuruluş. Onu sadece kişiler veya kurumlar hakkında haberleri taraması ile biliriz.
Geçtiğimiz günlerde Medya Takip Merkezi, Türkiye medyasında 2016 yılı boyunca yaşananları, kapanma ve açılmaları, "görev değişikliklerini" ve "yayın hareketliliğini" açıkladı.
Ve rakamlara bakınca görünen çarpıcı gerçek şu: Medya hızla çöküyor...
Bir yılda kapısına kilit vurulan yayın sayısı 1.075...
Rakamlar ortada:
2016 yılında Türkiye'de, yerel, bölgesel veya ulusal ölçekli olarak toplam bin 75 yayın kapanmış. Buna karşılık yeni açılan yayın sayısı neredeyse kapananların onda birisi, sadece 117.
Raporda, yayınların kapanma gerekçeleri yok. Ama bunun yüzlercesinin OHAL kapsamında olduğu biliniyor. Ekonomik veya başka gerekçelerle faaliyetine son verenlerin de hayli yüksek olduğu anlaşılıyor.
Dikkat çeken en önemli noktalardan birisi transfer, terfi, görev değişimi, işten ayrılma veya çıkartılma gibi nedenlerle yayın veya pozisyon değiştiren medya çalışanı sayısının yüksekliği...
Tam 14 bin 450 kişi bir şekilde çalıştığı yerden ayrılmış.
Rapora göre kuşkusuz geçtiğimiz yılı en hareketli geçiren sektörlerin başında medya vardı. Açılan kapanan yayınlar, medyadaki görev değişiklikleri, ayrılmalar, atamalar, terfiler derken medya oldukça faal bir dönem yaşadı. Buna siyasetten ekonomiye ülke gündemindeki yoğun hareketlilik de eklenince, gazeteciler ve yayınlar hummalı bir yılı geride bıraktılar.
Yazılı Basın, TV, radyo, internet medyası ve ajanslardan oluşan beş farklı mecrayı kapsayan araştırmada, 7 bin 604 yayının incelendiği rapora göre, en çok kayıp internet medyasından geldi. 786 medya sitesi veya portal yayınını durdururken, 124 gazete, 84 dergi, 45 TV kanalı, 32 radyo ve 4 ajans yayın dünyasından çekildiler. Tablo şöyle:
Yayın İçeriği Kapanan Yayın Başlayan Yayın
Gündem 628 20
Lifestyle/Yaşam 190 27
Ekonomi 87 34
Kültür/Sanat 58 17
Diğer 56 9
Spor 43 7
Magazin 13 3
1 Ocak - 31 Aralık 2016 tarihleri arasındaki Medya Bilgi Rehberi (MBR) verileridir.
Yayın hayatına yeni katılan 117 yayının 84 adedini medya sitesi veya portalı oluşturdu. 25 dergi ve 5 gazete okurla ilk kez buluşurken, 2 TV kanalı ve 1 adet radyo da dinleyiciyle tanıştı.
Faaliyete başlayan yayınlarda ise ilk sırada ekonomi içerikliler yer alırken, ikinci sırada Lifestyle/Yaşam, üçünde sırada ise Gündem içerikli yayınlar vardı.
Medya çalışanlarının yüzde 44’ünde hareketlilik yaşandı
Medya Bilgi Rehberi platformuna kayıtlı 32 bin 688 medya çalışanının yaklaşık yüzde 44’ünde ise çeşitli hareketlilikler gözlendi.
Toplam 14 bin 450 medya çalışanı, transfer, terfi, görev değişimi, işten ayrılma veya çıkartılma gibi nedenlerle yayın değiştirdi veya çalıştıkları yayınlarda pozisyon/mevki değişikliği yaşadı.
Medya Bilgi Rehberi (MBR) platformunda, Şubat 2017 itibariyle kayıtlı aktif yayın ve medya çalışanı bilgi dağılımı ise şöyle:
TOPLAM 32 BİN 688 ÇALIŞAN
YAYIN BİLGİLERİ KİŞİ BİLGİLERİ
Toplam: 6.529 Toplam: 32.688 medya çalışanı
Gazete: 1.672 Gazetelerde çalışanlar: 11.654
Dergi: 1.143 Dergilerde çalışanlar: 7.484
TV: 286 TV’lerde çalışanlar: 3.029
Radyo: 503 Radyoda çalışanlar: 2.035
Online: 2.885 Online medyada: 7.557
Ajans: 40 Ajansta çalışanlar: 929
Şubat 2017 itibarıyla Medya Bilgi Rehberi (MBR) platformunda kayıtlı olan, aktif, ulusal, bölgesel, yerel yayın ve bu yayınlarda çalışanların toplam görev bilgisidir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder